reklama

Maitrea

Tento článok by som chcela venovať biomatkám, milovníkom zdravej stravy, vegánom a vegetariánom......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

 Záhadné slovo mitrea, čo si pod ním máte predstaviť, dostanem sa k tomu postupne, minulý týždeň sa mi stala zaujímavá vec zhodou okolností som musela odcestovať do Prahy po dlhom rozhovore a uvažovaní sme sa rozhodli, že pojdem iba sama a manžel s malou ostanú doma po prvý krát za dva roky preto moja recenzia dnes nebude úplne z prvej ruky ako matka cestujúca spolu s dieťaťom. Dôvod? Do mojej rodiny pribudol doktor, tak som bola pozvaná na jeho promócie to som si nemohla nechať ujsť. Spolu s pozvánkou my prišlo aj oznámenie o mieste konania sa popromočnej oslavy, reštaurácia v Týnskej uličke s týmto magickým názvom Maitrea ma zaujala až do okamihu než som prišla nato, veľmi prekvapujúco napriek blízkym vzťahom v mojej rodine, že môj bratranec sa stal vegetairánom a táto reštaurácia je teda pre bylinožravcov (netuším kedy sa to stalo). Ja ako zarytý mäsožravec som si nedokázala predstaviť čo tam budem jesť, pod pojmom ,,zarytý mäsožravec” si predstav že až do pôrodu som nejedla žiadnu inú zeleninu okrem mrkvy a zemiakov (áno viem že to je príloha). Žijem a nemala som ani žiadne problémy milujem ovocie ale zeleninu, klíčky atď. naozaj nejedávam. Okrem tých pár druhov, ktoré som sa ako obetavá matka naučila po pôrode konzumovať, aby som dala dobrý príklad svojej dcére. Takže teraz si už viete farbisto predstaviť čo pre mňa znamenalo to zistenie ohľadom toho kam ideme. Som ale rovnako aj milujúca sesternička, ktorá si chcela užiť oslavu s bratrancom a tak som v napätí vstúpila do reštauarácia, ktorá z vonku vyzerala skôr ako kaviareň avšak omyl bol pravdou. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hneď ako sme prešli sklenými dverami okúzlil nás krásny drevený priestor, svetlé teplé drevo, interiér ladený do prírodných farieb, zelená, žltá, ornažová torchu ružovej sem tam s nejakou mozajkou na podlahe a malou fontátnkou, s príjemnou vôňou, neviem to opísať slovami, ale bola tam veľmi príjemná naturálna atmosféra. V spomínanej hornej časti sedeli okrem jediacich ľudí aj mnohé matky s malými deťmi, niektoré bábätka ležali na laviciach pri stoloch, bolo to naozaj prijemné, priestorovo dobre rozložené takže ani s deťmi nebol problém manipulovať, keďže väčšina tzv. biomatiek šatkuje priestory na kočík tu nikto neriešil :) My sme však okolo nich len prešli a šli sme dole drevenými točenými schodmi do spodnej časti, kde sme mali rezervovaný stôl, ďalšie príjemné prostredie podobného charakteru ako hore, najviac ma tu zaujali netradičné lampy, a na konci miestnosti krb obložený kameňom, zaujímavé boli aj drevené klenby, mala som miestami pocit že sedím niekde v Indii, alebo aspoň v nejakej reštike z bollywoodskych filmov, pekné príjemné farebné.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo sa týka mnou obávanej stravy, nič hrozné sa nedialo, lístok prispôsobený úplne skvele pre kohokoľvek, mäso nahradené predpokladám sójovým, tak dokonale ochutené že by to človek ani nepostrehol (keďže môj brat zjedol ,,sviečkovú” úplne bez breptania a ani len netušil že neje mäso). Ja som si dala syrovú polievku s hubami a Paella á la Barcelona veľmi chutné, dobre nakorenené jedlo, pre mňa dosť veľká porcia, po obede sme si dali kávu, ja capuccino skvelá možnosť vymeniť mlieko kravské za sójové, alebo kokosové okrem toho možnosť urobiť jedlá raw, pre vegánov, rovnako vymeniť pečivo za domáce nachos.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Celkové hodnotenie príjemné prostredie vhodné aj pre deti, predpokladám že s kojacimi matkami by tiež nebol problém, pokojná atmosféra, chutné zdravé jedlo, môžem naozaj iba odporučiť. Jedine načo by ste si mali dávať pozor sú lampy dva krát sa s nimi stretla moja hlava :) 

Hedviga Mlatičekova

Hedviga Mlatičekova

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

http://www.zamona.eu/Som začinajúca fotografka ktorá popri fotení rada cestuje a píše o svojich zážitkoch, mojou hlavnou úlohou je však byť matkou a teda chcem pomocou svojimi článkov aj pomôcť mamičkám sa lepšie orientovať kam s detičkami, keďže svoju ratolesť si nosím všade so sebou. :)Vo svojich článkoch teda spájam materstvo, fotenie a cestovanie. Zoznam autorových rubrík:  KOMENTARESúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu